Thursday, June 30, 2011

Review of today's performance at the Queens Library


Today's program at the Windsor Park branch of Queens library was full with children. They had so much fun with the demonstrations of dance and music. They even demanded more dance after the program had ended, so I gave them an extra dance workshop today. Each time I get to perform at the Library, I get to find new frineds. Today's surprise was to meet with an Okinawan lady who said she lived in the neighborhood. The Okinawan lady came with her daugther. I was so happy to meet with them and they seemed enjoyed the program very much. My program is scheduled as adult education, but the children loved the program.  Dance is so international, it doesn' t really matter, children just like dancing. Each child who joined the dance workshop came to me and hugged me in the end. I wonder if they'll dream tonight of dancing. Good night! 

本日のレクチャーも無事終了しました。たくさんの子供たちが参加してくれて喜んでもらったようです。私の90分間沖縄舞踊音楽プログラムは大人用なんですが、お子さんに大うけです。子供はどこの国の子も同じです。プログラム終了後もまた踊りを教えとねだってくる子供さんが大勢でした。近所に住むうちなーんちゅのご家族も親子ずれで参加してくださいました。なんとも嬉しいことやら。本日も智佳さんには司会担当、そして三線演奏で百名節を演奏していただきました。すばらしい演奏と歌声でした。智佳さん大活躍でしたね。ありがとうございました。参加者の皆さんも大変にお疲れ様でした。それではおやすみなさい。



No comments:

Post a Comment